Nedir bu Ergoterapi?

Tedavilerimiz

Nedir bu Ergoterapi?

Ergoterapi, sağlık ve iyi olma halini geliştirerek; günlük yaşam aktivitelerini ve toplumsal katılımı birey için anlamlı ve amaçlı aktiviteler aracılığıyla artırmayı hedefleyen bir sağlık mesleğidir.

Ergoterapist; Üniversitelerin Sağlık Bilimleri Fakültelerinde; Dört Yıl, Ergoterapi Bölümü Lisans eğitimini tamamlamış sağlık profesyonelidir. Ergoterapistler kişinin biricik olan rehabilitasyon yolculuğuna eşlik eder.

Ergoterapi tedavi programı; günlük yaşam aktiviteleri(giyinme, beslenme, diş fırçalama, saç tarama, kapı kolunu açma vb.), yardımcı günlük yaşam aktiviteleri(yemek hazırlama, ev işlerini yönetme, market alışverişi, araba kullanma vb.), (kaza sonrası mesleğe geri dönüş vb.), eğitim, uyku, oyun ve serbest zaman aktivite alanlarını içermektedir.

Ergoterapi seansları sonunda bireyin ulaşabileceği maksimum bağımsızlık seviyesinde yeniden topluma adapte olması hedeflenir. Ergoterapi yolculuğunda ilk durak; terapistin deneyimi ve objektif değerlendirmeler aracılığıyla kişi, çevre ve aktivitelerin değerlendirilmesidir. Ergoterapi yol haritası bu bileşenler Ergoterapist tarafından analiz edildikten sonra hasta ve ailesiyle işbirliği içerisinde ve kişiye özel olarak çizilir.

Hangi Hastalıklarda Ergoterapiye Başvurulabilir

• Nörolojik Hastalıklar(İnme, Parkinson, Multiple Skleroz(MS), Serebral Palsi, Omurilik Yaralanması, Travmatik Beyin Yaralanması)
  • Periferik Sinir Yaralanmaları
  • Yanık Rehabilitasyonu
  • Romatolojik Hastalıklar
  • Üst Ekstremite Rehabilitasyonu(Özellikle el ve parmakların duyusu ve ince motor beceri ile ilişkili problemler; ödem, ağrı, uyuşma, hissizlik, sıcak-soğuk kaybı, hipersensitivite gibi duyusal semptomlar yaşayanlar ve kavrama, yazı yazma, çanta taşıma, kaşık/çatal kullanma, müzik aletini yeniden çalabilme, ayakkabı bağlama, telefon kullanma, anahtarla kapı açma, para tutma, çantadan eşyaları bulma, su içme, balık tutma, bulaşık yıkama, sportif aktiviteler gibi yaşama anlam ve amaç katan aktivitelerde zorluk çekenler)

Günlük yaşam, mesleki beceriler, okul becerileri ve el becerileri gibi herhangi bir aktivite alanında rolleri etkilenen bireyler ergoterapi değerlendirmesi almalıdır. Hayatınıza anlam ve amaç katan tüm aktivitelerde maksimum bağımsızlığa ulaştığınız sağlıklı günler.

ERGOTERAPİST BERNA BÜYÜKBAYRAK